Tuesday, October 28, 2008

Buvare?

Ležim sinoć onako u krevetu, i zapitam se, gde nestadoše sve buvare? Jel' se sećate buvara uopšte? To su one tmurne rupe, u kojima sam, bar ja, odrastao, a i većina moje generacije. Pune nekih video igara, stonog fudbala i poker aparata. Mislim, obično su to bile zadimljene rupe, u kojima se palila prva pljuga, gde si smuvao prvu ribu iz kraja, dobio batine, gde se okupljala ekipa... Gde su ti stariji iz kraja otimali žetone za igrice, a ti ih krio gde god znaš i umeš. Gde si maltretirao i bio maltretiran. Gde su bili dobro došli i cigani i drugi krajevi, naravno, dok ne izbije frka. Buvara, ljudi moji!!!

Kad sam ja bio njackli... evo stanite oma! Pa gde bi drugde naučio da kažem njackli, što u prevodu znači klinac, ako ne u buvari?! Gde?! Na netu, na forumu?! Nema teorije! Ma da nastavim. Kad sam ja bio njackli... Ej, bre, šta da nastavim. Pa gde će neki moj klinac da nauči te stvari. Mislite da to nije korisno. Meni to više pomoglo u životu, nego bilo koja škola! Tu sam naučio i kako se napada i kako se brani od drugih. Tu sam naučio međuljudske odnose... hahahahaha... ne kažem da je to dobro, ali... kako bre nije dobro. Šta će sad ovi da nauče u kladionicama, koje su zamenile buvare? Kako se kocka? Zar je moguće da se i ovde dolazi do šire teme. Potrošačko društvo? Potrošačko društvo je ubilo buvare?! Pa ovaj zaključak je... stvarno nemam teksta. I sad umesto da klinci zajedno igraju flipere, stonu fucu, sede gajbi, zabuljeni u komp, igrajući neku sega mega nabudženu igricu, ali sami. A onda ribu jure preko nekih mesindžera. Tužno, majke mi. I pritom će naučiti da koriste sve prste osim palca. A mi sami sišli s drveta, zato što imamo palac. Jel' se ovde uplela sad i jača tematika od potrošačkog društva?! Da je ovo obrnuta evolucija. Da ćemo zbog nedostataka buvara, da se vratimo u obrnutom smeru, i vratimo na drvo?! Uffff... ček onda, sad sam se zaglibio. Onda su buvare možda, početak tog vraćanja na drvo ili početak potrošačkog društva. Jer i tamo si morao da platiš te žetone ili da ih otmeš. Eee, dobro je, izvukoh buvare. U tom otimanju je razlika. Bar si se za nešto borio, za žetone, a i nekoj klinki iz kraja, na koju si se ložio, si skinuo đanu, tu negde iza iste te buvare... neki ulaz ovo, ono... hahahahaha... hahhaahha... hahahahaa...

Ne znam dal' su dobre ili loše, ali kad sam ja bio njackli, da nastavim napokon, imao si tri najjače buvare. Ona na Keju u Zemunu, gde su bili svi i niko. Moglo je baš da se dobro dobije batina, ali je svako bio dobro došao. A i nekako je na Keju, a to je neutralna teritorija. Kod mene u kraju bila jedna, čak imala i ime C 12, šta god to značilo. To je bio naš stožer, naš izlazak, naša nada... hahahaha... mislim, šalim se, ali je stvarno tako. Tu mi se desilo celo detinjstvo. Tu sam sve naučio, što se uči do svoje 14 godine... prejako. Šta se sve tu dešavalo, pa to je priča za roman. Evo, tu je jedino vladalo primirje za celu Fontanu. Mogao si da budeš iz bilo koje osnovne škole, ali si bio dobro došao, dok naravno ne izbije frka. A kad izbije... jebiga, izbila frka... tuci se, brani se, napadaj. I bila je i ona u blokovima. Tamo sam, moram priznati bio samo par puta. I previše nenormalnosti na jednom mestu. Šalim se, jednostavno bilo mnogo daleko... čitavih par stanica basem, a ko u to vreme da ide iz svoje buvare... hehehehe...

Sve u svemu, hteo sam da kažem, da više nema buvara. Evo, ne mora buvara, nego nešto gde se adolescenti druže i igraju. Zašto baš od malena da budu u kladionici, kafiću ili šta god sad postoji. Mislim imate igraonice... ali, nekako, nije to to. A čak je i to puklo... ostale samo kladže. Kažem ja, potrošačko društvo i kontra-darvinizam se urotili protiv buvara... sad imamo klince od 12 godina, koji igraju treću Dansku ligu i deru se iz iksa u kec... debilno...

Gde su nestale sve te buvare da mi je samo znati, majku mu?

3 comments:

Anonymous said...

jaooo zaboravila sam i ja buvare...a kad smo išle u osnovnu školu uvek smo se šetale oko buvara jer su tu bile kao glavne face..

Anonymous said...

Cuj, face? Pa ako nisi bio u buvari pa gde si bio? Sam boravak u buvari je znacio "amin" okruzenja da si ok, da si deo njih, da nisi "cupi", da umes da smuvas ribu... ma, sta hoces!! Buvara je bila jasan razdelnik izmedju "molekula" i mangupa...

Anonymous said...

Za mene je buvara bila zabranjeno mesto..plasili smo se da udjemo tamo..prost razlog- non stop su bile neke pucnjave i tuce..a i zensko sam...ne ide..a onda je srusise..........