Sunday, November 29, 2009

"Malo sam se zbunila!"

Jeste li se ikada zapitali kakav je život bio pre Hrišćanstva? U potpunosti legitimno pitanje, pošto i vreme delimo, a to smo mi koji pripadamo Hrišćanskom svetu nametnuli i ostalima, pre i posle Hrista. Zar ne? Niko nije pitao onog čoveka u Kini kako će da deli vreme ili onog u Arapskim zemljama. Ako želiš da budeš moderan i da živiš u "demokratskom" društvu, moraš da prihvatiš "naše" računanje vremena. Proslave oni svoju Novu godinu ili neki svoj praznik, ali to ono, za sebe, jer kad ustane ujutro i krene na posao, opet je postao Evropejac kome traže da zna engleski jezik da bi radio u svojoj zemlji. Jer to se mora, kako drugačije?

Ali to je sad to. Pod potpunim uticajem Hrišćanske dogme i živimo, manje više. Primera radi, monogamne veze? Jer su one u prirodi čoveka. Stari Rimljani i svi pre njih kažu da nisu. Svi znamo za njihove čuvene orgije, topljeni sir i vino u potocima. Jedino je žena morala da traži odobrenje od svog muža da ima seksualne odnose sa nekim drugim i nije smela da pije vino. Za to joj je pretila smrtna kazna. Ni dan danas se ne zna zašto ovo za vino. Daleko da žene nisu imale uticaja u starom svetu. Imale su ga uvek i vladale njime. Tek je ova emancipacija dovela žene u problem, ali to je već neka druga tema. Znate li čak da su žene u Sparti imale ista prava kao i sami Spartanci, čak i veća? Retko se to pominje. U redu, Atina je bila malo drugačija, ali kad su pokušali da im uvedu zakon da ne smeju da se "kite" toliko, one jednostavno nisu dale više pičke, i zakon propao u roku od pet dana. Tek sa dolaskom Hrišćanstva, počinjemo da dobijamo ovu verziju sveta koju sada poznajemo.

Stvarno je tako. Ništa od ovoga što mi danas nazivamo "modernim "svetom, nije postojalo za vreme pre dolaska hrišćanstva. Manje više se uvek svodilo na iste prirodne zakone koji su oduvek postojali. Ne ubi, nije došlo sa krstom, postojalo je od uvek, jer sam razum kaže da ne uradiš to. Ne toliko zbog drugih koliko zbog samog sebe. Poješće te savest. Čovek ima savest. Ne moj da varaš ženu koju voliš. Zašto? Savest, isto tako. To znači da većina nas, osim onih psihotičnih likova, imaju savest koja nas sprečava da radimo ono što je loše. Čemu onda ta neka naturena moralna načela, koja su u potpunosti u skladu sa savešću, ali su opet naturena. Zašto naturiti ono što već imamo? To mi u potpunosti nije jasno. Zakoni su mi jasni, postojali su i za vreme Rima, šta više i dan danas korisitmo Rimsko pravo, ali čemu nametanje Hrišćanske dogme i mešanje u privatan život ljudi? Svi znamo da ako nam neko "odozgo" kaže da to ne radimo, da ćemo se onda i više plašiti i pitati se, nego i samih zakona. Ali čemu to?

Čemu tolike zabrane? Iskreno, ne mogu da kažem da meni današnji svet ne liči na Sodomu i Gomoru, kako se opisuje u Bibliji, šta više, još je gore. Jeste li primetili da se vraćamo starom Rimu i svim njegovim porocima. Jel' ste primetili da nam je potreban junak i "Gilgameš"? Da ga tražimo. Da nas izvuče iz čega? Da nam pomogne da se rešimo sopstvene prirode? Da nije to? Opet jedna zbunjenost kuda krenuti, "koji je ispravan put". S' jedne strane ćemo da gledamo po internetu neku najluđu stvar koja nas pali, šta god to bilo, a sutra ćemo da se kajemo zbog toga ili da to isto krijemo i da nastavimo da živimo po nekim puritanskim načelima. Da nam onda ta dogma nije naturila neki lažni osećaj moralnosti, iako želimo da pojebemo najboljem prijatelju ženu ili da ispušimo kurac dečku najbolje drugarice u kolima?

Jel' to opet natureno nešto što nije prirodno nama samima i natura nam se već vekovima? Jel' nas to opet baca u neke imaginarne okove, koje sami sebi stavljamo? Kažu "nije teško biti fin", a ja na to kažem, "Ti ćeš da mi kažeš i učiš dal' ću i kako ću da budem fin!!!". Kad malo bolje pogleda čovek tu reklamu, primera radi, šta to uopšte znači? Da smo mi neki nekulturan narod, pa treba neko da nas uči da budemo fini? Ništa ja to ne kontam. Koliko ja poznajem isti taj zapadni narod koji plaća te reklame da se emituju kod nas, oni nisu ni najmanje fini. Pijani Švaba je fin čovek? Onda ga niste videli pijanog. Ili Englez pušten s lanca na moru? To su ti fini... Hmmm... Ali to je vezano samo za nas, ta neka paralela koju sam ovde povukao. Tako je svuda u svetu.

Treba nekako svetski da se odlučimo gde smo mi to krenuli. Ka starom svetu, i njegovim moralnim vrednostima ili ka novom i Hrišćansko-hebrejskim-muslimanskim-hindu vrednostima. Odakle tolika potreba za svevišnjim i da će on da reši sve te banalnosti? Znači, šta više, po katoličanstvu, ja ne bi smeo ni da drkam? Ne znam šta da kažem, ali koliko vidim, ljudi i nove generacije bacaju te stege i kreću ka Starom Rimu i njegovim vrednostima. Ne znam ni dal' je to dobro... Nisam pametan, ali znam da sam se "zbunila malo"... ahha... Ili da onda krene svako na svoju stranu, pa šta se desi. Ali vreme je ljudi sa se odlučimo, jer ovako se samo vrtimo u krug i nabacujemo sebi "krivicu" koja ne bi trebalo ni da postoji... Zbunjena gomila. E da, sve je ovo napisao vernik, tek je to čudno.

No comments: