Wednesday, March 24, 2010

Lud jebe zbunjenog, ipak!

Danas, onako, idem ulicom i pomislim "Koliko siv dan!". Jeste li primetili ovo sivilo koje nas okružuje i koje počinje polako da nas opkoljava, da se grupiše i pretvara u mrak koji će da nas proguta? Koliko vidim, niste, pošto i dalje hodate pognute glave i kao da čekate nesreću da nas strefi. Da, baš tebi se obraćam čoveče koji čitaš ovu priču! Svi vidimo kuda ovo vodi i šta će ponovo da nam se desi. Rekao sam ponovo, pošto smo za razliku od ostatka sveta, da izuzmemo par država, mi to sa ekonomskom krizom, već preživeli.

E sad, kapiram da neće to baš biti kao devedesetih, da nema šta da se kupi po rafovima, već baš obrunuto. Biće šta da se kupi, ali nećemo imati para da kupimo. To mi je još moj otac rekao neke devedesete da će doći vreme kada ćeš imati sve da kupiš, ali da nećeš moći. I eto, stiže i to polako. Inflacija nam se približava, opet neki ljudi, kojima u očima vidiš da nemaju pojma šta više da slažu, nam pričaju i objašnjavaju šta nam se zbiva, kao da mi to ne znamo i što je najgore, vidi se da ti naši "stručnjaci" nemaju nikakvo rešenje. Da ne pričam da nam se deca ponovo tuku i ubijaju po ulici. Čak sam čuo da su ponovo počeli da skidaju patike! Pa zar opet?! Pa zar smo mi toliko glupav narod, da ćemo da dopustimo da nam se ponovo desi ono što nam se desilo pre jedne decenije?! Izgleda da jesmo.

A mi ništa. Ali ništa da preduzmemo! Već sam pominjao Grke i njihove izlaske na ulice, ali mi ni to više ne možemo jer to sad neće niko da finansira, kao što su finansirali Čedu, Otpor i razna udruženja "zviždača u pištaljke" i "lupača u lonce". Zaboravili na njih,a?! Nema to kod nas da nas možda okupe sindikati i da malo pokažemo da nismo zadovoljni. Pa kad su šefovi sindikata isto partijski uvalili svoja dupeta i samo se trguje sa ovim i onim,. "Održavaj socijalni mir, održavaj socijalni mir!" to im je svima pesma koju pevaju zajedno, a onda kad sve pukne ima da pale kao Dafina i Jezda. Evo, iskreno, ja se već razmišljam da povučem onu moju malu bednu ušteđevinu iz banke da ne bi završio kao oni naši blesavi roditelji, sa rečenicom "Ma neće to kod nas" bez devizne štednje. Ma zajebi. Pa gde je tu logika? Štedimo po bankama država koje propadaju? Čisto da vam saopštim da samo Societe General garantuje za vaš novac, ovi ostali, ako ste bar malo bacili pogled na ugovor koji ste sklapali sa njima, ne garantuju ništa. Garantuje Narodna Banka. A šta nam se tu desilo? Dao čovek ostavku koji vodi tu ustanovu. Ode nam Jelašić, a u novinama naslov "Šta će dinar bez Jelašića"!?!? Zamislite vi taj naslov! Postojao je dinar i bez Jelašića, ali kod njega u Ugovoru u radu piše da "... mora da održava inflaciju ispod 10%...." inače ide otkaz. Ali kontam da nije to, nego da se malo posvađao na Kopaoniku na "skijanju" sa ostalim nam "velikanima". Nije mi se sviđao lik nikada, mislim na Jelašića, ali izgleda da je i njemu dokurčilo sve ovo. I da se vratim, ko će sad da garantuje za naše štedne uloge, ako NBS samo kaže jedan dan da ne garantuje, i onda ćao zdravo, ode mast u propast. I sad će neko da kaže da je to nemoguće? Pa videli smo to već.

A isti dan, skočila i cena benzina. Kao slučajno. Kao neka razlika u dolar-evro odnosu "...trebalo to sve da se desi još prošle godine, ali nije..." i kao ajde sad Srbina po ušima da rebnemo i za zimbe! Pa jebem mu miša. Da mi imamo najskuplji benzin u regionu? Evo nek mi neko to objasni, ali da ja to razumem. Ili ti čitaoče ove priče. Možeš ti to da mi objasniš, ali iskreno, ako mi povežeš plate i poskupljenje, ti si veliki car, a i šta god mi rekao oterao bih te u tri lepe, jer neću više da slušam pravdanje, već da neko reši ovo stanje, od svih tih "stručnjaka"!

Pritom gomila ljudi ostaje bez posla, ako niste primetili. Jednostavno onaj zapadni sistem. Kao, "Ostao si bez posla posle 40 dina rada... prijatno, doviđenja"! Država ne može da te zaštiti, ali nikako, šta više, i neće da te zaštiti, da bi dovukla sve te koji kao mogu da te zaposle. Da ne govorim više ko radi po tim svim bankama, "velikim" firmama, korporacijama. To kao da biraju retarde. Kontam da i rade to. Pa lakše je njima vladati. Ali to onda prebacimo samo na naš državni, narodni nivo, i svede se na isto. I mi smo postali retardi sa kojima je lako vladati, jer više reč ne progovaramo, već sedimo kao onaj prosjak na Zelenjaku, spuštene glave s ispruženom rukom i očekujemo da nam neko nešto da. A ništa, ljudi moji, nije za džabe. Svaki dinar koji uzmemo od MMF-a ima troduplo da vratimo. Prodajemo i zadnji resurs koji imamo, a to je zemlja po kojoj hodamo. Evo, čisto da pridodam u vestima danas, da ide i prodaja Telekoma. Šta će biti sa tim parama? Prosto je. To su popunili budžet za 3 meseca, ako i toliko, gurnuće svu tu lovu u penzije, i onda? Ništaaa...

Vesti za danas su da je guverner Narodne Banke dao ostavku, da je poskupeo benzin i da ćemo da prodamo jedno od naših najveći javnih preduzeća. Sve to u istom danu! Fantastično!!! To je samo za danas!? Šta će biti sutra onda? A da, dan mi je počeo sa B92 i proročanstvom baba Vange da treći svetski rat počinje u novembru. To je bilo u B92 jutarnjem programu. Šalili se ili ne, ne moraju baš od rane zore... Znate koje su udarne vesti bile na Novom Zelandu? "Posvađala se dva čoveka na benziskoj pumpi"

No comments: