Sunday, January 25, 2009

Drug Stjepa

Nekako sam malo stao da pišem. Kao da sam izgubio volju. A samu tu volju, zato što nisam više verovao u to što pišem ili šta mislim ili... ko će ga znati. I evo me ponovo. Nije da nemam tema, nego nekako nemam poverenja. Rimuje se i ima smisla. Poverenja u sebe. I znate ko mi to vratio? Jelena Dokić.

Znači, jednostavno se devojka vratila u tenis. I neću ovde sad da pričam neku priču o "izgubljenom slučaju koji pobeđuje". Ali stvarno za malo i suze da mi krenu. A suze, zato što sam pomislio "koji smo mi narod!". Znači, ona je ponovo Australijanka, posle svih onih zlatnih ključeva koje smo joj dali i hvalospeva koje smo joj "pevali", i onda, kad joj nije išlo, mi smo je zaboravili. I šta se desilo? Njoj je pomogla Australija, da se vrati. Kontam ja da je Australija bogata zemlja, ali nismo ni mi toliko siromašni da nekome ko vredi ne pomognemo.

Neću da ulazim u neku dublju priču šta joj se desilo, jer iskreno i ne znam, ali svaka joj čast. I kakve veze ima to što je sa Hrvatom ili one priče da je oteta. Pa ako je bila oteta, što onda neko iz ove zemlje, neka služba, nije otišla da je vrati?! Ako nju nisu, naravno ako je sve to istina, šta onda ja , kao običan građanin mogu da očekujem od iste ove države. Da si Amerikanac poslali bi vojnike po tebe da te pokupe u Tunguziji.

Jel' znate vi da je hidro centrala na Nijagarinim vodopadima trebala da bude izgrađena u Srbiji. Ej, prva hidrocentrala, dvosmerna struja... i mi kažemo ne, to jest naša vlada i kralj u to vreme?! Alo, koji kurac! I stvarno me to čini besnim, takva sranja. Znači uspeli smo da odbijemo jednog Nikolu Teslu, i da mu pomognemo da uradi... Pa za to što je on radio, nemam reči. Ne znam dal' shvatate, da pod jedan, šta bi bila Srbija, da se to desilo, a pod dva, dal' znate šta bi bilo sa svetom, da je naša zemlja zaštitila Nikolu Teslu od J.P.Morgana i ekipe?! Svet bi izgledao drugačije. Shvatate!? Ceo svet!!!

A sad se setio i naš Ministar Odbrane da poseti grobove Solunaca u Solunu?! Alo, trebalo je sto godina da prođe da bi ga tako neko "bitan" posetio. Stvarno smo jajare. "Srpska pešadija je bila brža od Francuske konjice!", kaže to sam Franš Depere, a mi ni da im odamo poštu, jer smo hteli da brišemo jedan deo naše istorije, da bi postavili drugi. I sad će reći neko "to su radili komunisti...". E, nije baš tako. Sad to rade i demokrate, koje brišu Narodno Oslobodilačku borbu ili ti NOB iz istorije, i ponovo nam brišu istoriju. I to samo iz nekog stida, a znate li da dok se na Hitlerovoj karti Evropa crni sa onim što je zauzeo 1941. godine, imate prvu oslobođenu teritoriju na teritoriji iste te Evrope usred Užica. Jel' i toga treba da se stidimo? Jel' znate vi ko je Stjepan Filipović? Jel' i njega treba da se stidimo? "Drug je Stjepa hrvatskoga roda, al' je dika srpskoga naroda" - to se u Srbiji pevalo. Čovek je rođen u Valjevu, tamo i ustanak digao, a i pod vešalima završio. Spomenik bio, a sad ga srušismo. Ajd' mi to objasnite, molim vas!

Što, bre!? Toliko nam je lepa istorija. Može da se meri i sa Francuskom i Engleskom, kojima se toliko divimo. Čak više samožrtve i svega prelepog ima u njoj. Naravno i ružnog, ali koja nema? Gde je velika statua Cara Dušana usred Beograda?! Gde?! Pa Englezi od nekog Kralja Artura napraviše pompu, a mi imamo i Cara Lazara i celu ekipu plemića, koja je izginula braneći Evropu!!! Jel' znate vi da su za kraj te čuvene Kosovske bitke zvonila zvona za naše junake u Parizu! U njihovu čast!!! A šta smo mi uradili s' tim? Ništa! Napravili onaj degenski film, sa sve traktorom u pozadini. Užas.

I mogao bih ovako sad da nabrajam koliko hoćete, ali neću. Setite se sami. Ali ću još jednom reći: Bravo Jelena Dokić, pokazala si i ovo troma razmaženih kretena, koje mazimo i pazimo, a koje ćemo isto tako da zaboravimo, kad unište sami sebe. Lepo su ti dali nadimak ovi Australijanci "Ripper". Jesi to, i samo napred!!! I ostani Australijanka, jer oni te neće zaboraviti.

No comments: